2010. augusztus 4., szerda

1.fejezet: Düh-szerelem

/Jacob/
Amikor megtudtam hogy mi történt Bellával olyannyira mérges lettem hogy kifutottam a házból és farkasalakban rohantam a Cullen ház felé. Rohantam erdőkön át nem érdekelt mit hagyok magam után mennem kellett. A düh vezérelt és az a vágy hogy megöljem a született babát mert ő megölte Bellát. Miatta lett vámpír. Miatta most az ami csak később lett volna, vagy soha! Soha ha én közbeavatkozok és elmegyek vele olyan messzire amennyire csak tudok vele. Amikor odaértem a Cullen ház elé visszaváltoztam farkas alakból ember alakba, bár egy kicsit nehezemre esett hiszen még mindig olyan düh vezérelt amilyet még ember nem érzett. Odaléptem a ház küszöbére és kinyitottam az ajtót, mondjuk úgy hogy szinte betörtem. Körbenéztem és Alice-t illetve Jasper-t találtam a házban. Ők egyből nekem estek a következő kérdésekkel:
-Jacob! Mit keresel itt?! Nincs jogod itt lenni! Azonnal menj el!-kiáltott rám Alice.
Engem semmi nem érdekelt még a szerződés sem amit jóformán megszegtem már akkor amikor eldöntöttem hogy bántok egy Cullen gyereket. Félretoltam Alice-t és mentem Jasper felé. Jasper a következőt mondta nekem:
-Ha még egy lépést közelebb mész az ágyhoz akkor meggyűlik velem a bajod!-kezdte-És nem csak velem hanem az egész Cullen klan-al, tudom hogy segítettél nekünk de sajnálom nem engedhetlek az ágyhoz.
-Jasper! Kérlek legalább látnom kell azt a lényt aki miatt Bella olyan szörnyeteg lett mint amilyenek ti vagytok.
Jasper nem engedett de én egy erőteljes mozdulattal félrelöktem és az ágy fölé hajoltam. Mielőtt ránéztem volna a babára még visszanéztem a hoppon maradt Culennékre. Nagy erőt vettem magamon és az ágy fölé hajoltam. Amikor megláttam a babát valami forró érzés fogott el, olyasmi mint amilyet Bella iránt éreztem. Amikor tovább figyeltem a kis lény mozdulatait valami égető érzést éreztem a mellkasomban,és szeretetet éreztem a baba iránt. Nem tudom mi történhetett velem de egyszerűen lefagytam az ágy felett és semmi sem érdekelt csak a baba. Érdekes de mintha beleszerettem volna a babába, ahogyan rám nézett a barna szemeivel egyszerűen behálózott vele. Aztán gyorsan észbe kaptam  és körbenéztem a szobában, kedvem lett volna magammal vinni a kis lényt, de Alice és Jasper miatt ez nem volt lehetséges. Hirtelen kifutottam a házból mindent magam után hagyva csak futottam és futottam annyira gyorsan amennyire csak bírtam.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nah mostmár ide írhattok :) remélem menni fog :)

Névtelen írta...

Szia. :)

Láttam, több oldalon is kérted mások véleményét, így gondoltam, örülsz, ha én is írok kritikát. Én csak az ŐSZÍNTÉT mondom, szóval inkább a hibáidat sorolom fel. Remélem nem sértődsz meg. :)
Először is, kezdjük avval, hogy sok a vesszőhiány.
Például : Amikor megtudtam hogy mi történt Bellával olyannyira mérges lettem hogy kifutottam a házból és farkasalakban rohantam a Cullen ház felé. Rohantam erdőkön át nem érdekelt mit hagyok magam után mennem kellett.

Ez így helyes :
Amikor megtudtam, hogy mi történt Bellával, olyannyira mérges lettem, hogy kifutottam a házból, és farkasalakban rohantam a Cullen ház felé. Rohantam erdőkön át, nem érdekelt mit hagyok magam után, mennem kellett.

Van több is, nem sorolom fel az egészet. :P

Figyelj arra, hogy a kapcsolatos, ellentétes, magyarázó, következtető, hasonlító mondatok közé mindig kell vessző.
Hogy jobban megjegyezd : Ahány állítmányod van egy mondatban, annyi mondatod is, és MINDIG a kötőszavak elé rakunk vesszőt [ és, s, de, hogy, mert, pedig, satöbbi.]

A másik, csak akkor választjuk el a toldalékot bizonyos szavaktól, ha az némahangzóra végződik.
Ebben az esetben az "Alice-t" jól írtad.
A "Jasper-t" helyesen "Jaspert".
A "Klan-al" helyesen "Klánnal".

Ha lehet, a mondatokat írd egybe, mert így az olvasónak is furcsa, továbbá az írásjelekkel is gondod van.
Például :
-Jacob! Mit keresel itt?! Nincs jogod itt lenni! Azonnal menj el!-kiáltott rám Alice.

"-Jacob! Mit keresel itt?!"
Mivel itt valaki kérdez, és nem kijelent, ÉS kérdez, ezért csak kérdőjel kell.
Másodszor, párbeszédben kell szóköz a gondolatjel után.

Helyesen :
"- Jacob, mit keresel itt?"
Az egész mondat helyesen :
"- Jacob, mit keresel itt? Nincs jogod itt lenni, azonnal menj el!-kiáltott rám Alice."


Most ennyit leltem, de ezekre is nagyon oda kell figyelned. :)
Remélem nincs harag!
Ha netalántán mégis, itt megtalálsz :
http://ikait.blogspot.com

Üdvözlettel:
Evelyn

Dóri írta...

Köszí de azt hiszem nem fogok ezekre a dolgokra figyelni ugyanis nem vagyok író és nem vagyok még nagy ahhoz hogy ezeket tudjam. Szóval nagyrészt azt sem tudom hogy miket mondtál nekem -.-" de persze nincs harag :)

Névtelen írta...

Ezek csak tanácsok voltak, melyekkel igényesebbé válik a blogod, és ahogy azt szeretnéd, több olvasód is lenne. :) De nem kell betartani, csak egy vélemény volt. :D